dimarts, 16 d’octubre del 2012

Crònica del campionat d´Espanya promesa

Enguany, per fi, hi ha hagut campionats d´Espanya en edats inferiors a Senior. Gràcies a sa feina feta per vàries federacions, aquest any es va disputar el campionat estatal a Parada do Sil de les categories cadet, júnior i absolut (distàncies diferents i adaptades).


Es campionat de Espanya en categoría promesa (atletes de menors o iguals a 23 anys), es va disputar a la Vall d´Uixó, Catelló, aprofitant el campionat de Espanya per clubs i perquè els atletes promeses poden participar a campionats absoluts (com va passar amb jo que vaig participar a Parada do Sil). 

Perquè no dir-ho, era l´objectiu de sa temporada, i més després de la lesió tot just després de disputar el campionat de Espanya absolut. Sa mala sort va fer que em torcés el turmell i que com a consequència no pogués entrenar bé durant uns 2 mesos.
Va ser a principis-mitjans de Juliol quan, per fi, vaig començar a encadenar bones sensacions, el turmell ja em deixava entrenar bé per terrenys irregulars i els exàmens ja havien passat, això sí, estava en ple estiu (no m´agrada gaire sa calor), però bé, què hi farem, si toca entrenar, si volia estar bé pel campionat, tocava entrenar dur.

Després de 2 mesos de preparació, amb alguna competició (poques) per enmitg, vaig arribar al campionat de Catalunya de curses per muntanya en categoría Promesa, vaig notar una falta de ritme competitiu, però també me vaig passar de ritme al principi de la prova i això sumat a que tenia una segona part de baixada molt rodadora…
Va fer que en els darrers km´s perdés el campionat i m´hagués de conformar amb el sub-campionat de Catalunya Promesa.

Jo sabia que sa feina l´estava fent bé, els entrenaments surtien i tot això em reforçava a pensar que estava en el bon camí. No tenía temps a pensar gaire, tocava continuar entrenant amb força perquè dues setmanes després ja era el campionat de Espanya de sa meva categoría.
La setmana següent al campionat feia un entrenament exigent: 10 x pujades de 100 m. desnivell + , més un canvi de 50 metres de desnivell  en baixada i recuperació activa la resta de baixada. Sumant en el global de l´entrenament (encalentir + sèries) 26,2 km , 1378 d+ en 2 hores i 9 min.

Això va reforçar sa meva mentalitat de cara al campionat d´Espanya, sabia que si ho feia bé, no em passava, me sabia regular, podía estar al capdavant de sa meva categoría almenys.
Va arribar el moment, després de una setmana suau, descansat totalment, amb nervis lògicament. Estàvem a la sortida, els companys de selecció, els valencians que sabía que hi havia dos germans que anàven bastant forts, en Pep de Mallorca, algú que podía donar la sorpresa i jo…
Es donava la sortida, i com era de esperar, pel perfil i terreny de la prova, els primers de la general (campionat espanya de clubs) sortiren escopetetjats… Molt ràpids, i jo intentant ni perdre el cap de cursa de la meva categoría ni passar-me de rosca, perquè m´esperaven 28 km´s per davant… En definitiva, regular.
En Nil (company i amic de sa selección Catalana) marca el ritme de la meva cursa, esteim situats a un segon grupet, veim el primer grup de la general al davant i escapat ja destacat hi va un tal Ionut Zinca jeje Vaja màquina…

Passam els primers km´s, una pujada a un turó i una baixada per asfalt per enfilar cap a sa primera pujada forta del circuit, per dins un torrent i amb una pendent progresiva.
Quan sa cosa es comença a posar realment dura (desnivell pronunciat), anam agafant el primer grupet general, passam a gent, a nen Ramón Recatalà, uns cuants del Mur i Castell i el Sestao que venen a per es campionat de clubs.
A continuación agafam un tal Alfredo Gil jeje un altre crack… I ens posa´m al darrera seu, aquí és quan el xip de “Danger-Peligro”, se m´activa jeje, és un dir, més que res és sa prudència o estrategia de carrera, pens que alomillor m´estic passant de ritme o no?
Mir el GPS i veig que duim… 8 km´s… Ufff , frena, frena Pere… Que en queden 20?!?!?
Aquí és on, malauradament, deix anar a nen Nil, que va molt fort i pensó que val més no petar, no passar-me de rosca, fer sa meva carrera i no dedicar-me a seguir-lo.
Ell s´envà amb en Just Sociats que està just aquí al davant, jo prefereixo quedar-me amb n´Alfredo Gil fent sa meva cursa i esperar a llegir un poc més ses cartes…
Feim una primera baixada, on n´Alfredo baixa realment molt bé, segueixo la seva roda i agafam un component del Cuenca, el sobrepassam i seguim andavant, ell espitja bé al plà i a les baixades, pujante m trobo còmode darrera seu, puc donar més però encara no crec que sigui s´hora.
Arribam al km 16 aprox. On hi ha els seleccionadors i el meu germà, m´animen i em donen referències, en Nil es troba a 45 seg. Aproximadament.  Jo segueixo a lo meu, ara passam un tros de pista en baixada on podem córrer molt, vaig amb n´Alfredo i un del Sestao i quan agafam un desviament en pujada molt pronunciada decideixo passar davant seu i ficar es meu ritme de pujada, els trec uns metres i segueixo a lo meu.


Van passant els km´s, a la següent baixada m´agafa n´Alfredo, que bé que baixa, jo prefereixo guardarme un poc més, baixar darrera seu i acabar de digerir el gel que m´acabava de prendre.
Em marca un bon ritme, m´agafa uns metres però no gaires, el tenc controlat crec jeje, i arribam al km 19 o algo aixi, torna toca pujar, aquí hi ha bastanta gent, m´animen i em torno a posar a marcar ritme, pim pam pim pam jeje sa pujada és lo meu, consegueixo tornar a despenjar a n´Alfredo i mir referències, vaig sobre el km 20 i algo i m´indiquen que queden 2 pujades…
Decideixo seguir amb aquest bon ritme, en tot això den Nil ni rastre, ja dono el 2n lloc per bó, pujam al Castell i veig en Nil al davant meu, em treu lo seu, decideixo seguir el ritme que duc, és bó… M´ha passat el del Sestao però el tenc aquí al davant…


A la baixada tot d´una l´agaf, no baixa gaire bé ell i també per sorpresa meva agafo a nen Just Sociats… Es veu que avui no té el seu día, fa molta calor… Amablament es decanta per deixar-me passar.
Comença la darrera i dura, dura pujada, molta calor… Però si parèix corrible i tot?!?!
Però el cansament no ho posa fácil, ses forces ja són justes…  


Darrera espitjada, hi ha força gent animant, i m´indiquen que duc en Nil a 30 segons?
Ostres… Aquí ja veig posible agafar-lo, o almenys intentar anar a per ell… Faig tot el que queda de pujada corrent…
He de prendre el segon Gel com sigui… Darrerament no sóc capaç de digerir-los correctament, i com m´esperava, quan el prenc em vé el mal de panxa i ganes de aturarme a fer… jeje
Tot i així, esper, a veure si em passa, intent dur-ho lo millor possible i aconsegueixo passar el tràmit, parèix que el gel em fa afecte, i puc tornar a baixar ràpid, guinavet entre les dents i a espitjar tot el que és pugui!
És baixada però… joeeer… com costa, m´indiquen que el vaig agafant… Però els km´s passen i no el veig… agafo el torrent que haviem passat al principi…

I si que consegueixo veure´l està allà al davant però queden poc metres ja… Possible, no?...Veig que em du uns 200 mtrs. Que no puc remontar-li… Ses forces són ses que són… Però pel darrera sent ànims… És n´Alfredo Gil… Penso, aah no… No m´agafaràs jeje i espitjo tot el que puc i més… 

Finalment m´enduc el sub-campionat de Espanya de curses per muntanya, amb una diferència final de només 10 segons! Dono l´enhorabona al campió, ha estat més fort, jo em quedo amb aquests moments finals de sufriment-força, estic molt content de sa cursa que he fet i el paper en categoría absoluta… Un 4rt lloc! 2 hores 31 min. Per fer els 28 km´s. Darrera en Ionut destacat a 6 min. En Cristobal Adell a 1 min. En Nil 3er a 10 seg… 

Ganes de seguir fent feina i motivació n´hi ha, l´any que vé tornarem a estar allà, per darrer any, però encara me queda un any de promesa a muntanya!

Pròximament ja parlarem de més coses, de momento, ha estat tot, gràcies com sempre als que em donen suport, a la familia sobretot, gràcies de tot cor!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada